Home
Careers
Trading
Piracy
Hunting
Asteroid M.
Surface M.




e-mail
PL FFE Site
Webmaster

Hosting by:
StareGry.pl
stare gry, klasyka,
abadonware



Best view: IE 5+
800x600
1024 x 768
screen resolution




    


Piractwo (Piracy)

Nie ma żadnej chwały z bycia piratem - napadasz na niewinnych handlarzy, zabijasz ich i okradasz z ładunku. No tak, ale każdy chce jakoś przeżyć i każdy kiedyś chciał być piratem. Teraz masz doskonała okazję by sprawdzić jak to wlasciwie jest z tym piractwem...

                                                       Tak wygląda życie Pirata



Bycie piratem nie jest zbyt męczące, twoje typowe ofiary mają ogromne statki ładunkowe (barki) z bardzo marnym uzbrojeniem, czasami nie mają nawet osłon, gdyż z reguły zaopatrują w towary stacje orbitalne, a nie walczą. Jedyną rzeczą jakiej potrzebujesz by być dobrym piratem, oprócz ciężkiej artylerii i Cargo Scoop Conversion jest naprawdę szybki statek, i to w obydwu zakresach.

                                               Harris i dokujace barki




Są dwie drogi znajdowania potencjalnych ofiar. Najłatwiejszą jest latanie wokół stacji orbitalnych lub portów naziemnych (starports) i szukanie odpowiednio dużych statków kupieckich. Tutaj z pomocą kolejny raz może przyjść nam Radar Mapper. Jeśli zlokalizujesz ofiarę która będzie dokować w okolicy stacji orbitalnej (barki nie mieszczą się do nich), weź ją na cel, podleć na kilka kilometrów, włącz maksymalne przyspieszenie czasu i strzelaj. Kiedy zniszczysz już statek podleć bliżej i pozbieraj wszystkie towary które się po nim ostały. Pomogą Ci w tym włączone etykietki (labels).

Drugi sposób to latanie nad stacją naziemną. Jeśli dojrzysz dokujący gdzieś na stanowisku duży statek (np. Panther Clipper), namierz go, zatrzymaj się i wciśnij maksymalne przyspieszenie czasu. Po pewnym czasie statek wystartuje i skoczy w nadprzestrzeń pozostawiając za sobą dziurę, lub jak kto woli chmurę nadprzestrzenną. Wtedy natychmiast musisz zatrzymać grę, lub przynajmniej zwolnić przyspieszenie czasu. Zaznacz ją czerwonym celownikiem po czym kliknij na ikonke Hyperspace Cloud Analysera, a dowiesz się gdzie statek poleciał i jaka jest jego masa. Wejdź w mapę galaktyki, zaznacz odpowiedni system i skacz za nim.

Po wyjściu z nadprzestrzeni będziesz widział (z tyłu) jedną lub 2 dziury.
Zanalizuj je i dowiesz się że jedna powstała po tobie, a druga jeszcze nieaktywna, należeć będzie do Twojej ofiary (Mass). Będzie tam również informacja kiedy statek wyskoczy z nadprzestrzeni. Teraz odleć na 30-50 km, zaczekaj na niego (manipulacja przyspieszaniem czasu), a jak wyleci to zaatakuj go, zniszcz i zgarnij to co cię interesuje.
Jeżeli nie lubisz tego przemieszczania się między systemami, możesz zostać w jednym i atakować przybywających, tak samo jak atakują ciebie gdy handlujesz.

Żeby odkryć czyjeś przybycie, przejdź do trójwymiarowej mapy systemu i poszukaj na niej małych niebieskich kropek - są to hyper-dziury. Ustaw na jednej z nich cel (zarówno autopilona jak i walki) i pozwól zabrać się tam autopilotowi. Nawet jeśli nie zdążysz być tam na czas i okaże się że twoja ofiara przybyła już do systemu, możesz spróbować użyć radia. Kliknij na słuchawke i wybierz "surrender or die", jeśli ofiara ma radio, a pilot jest tak samo szalony jak ty, istnieje wysokie prawdopodobieństwo że zawróci i przyleci by cię zaatakować. Co prawda tracisz tym samym element zaskoczenia, ale na dłuższą metę może się to opłacić.

Frontier: First Encounters by David Braben and Frontier Developments ©1995
Everything else ©2002 Marcin Oleksy unless otherwise stated
    PL Frontier: First Encounters Web Site