Home
Careers
Trading
Piracy
Hunting
Asteroid M.
Surface M.




e-mail
PL FFE Site
Webmaster

Hosting by:
StareGry.pl
stare gry, klasyka,
abadonware



Best view: IE 5+
800x600
1024 x 768
screen resolution






               Handel (Trading)

Jeśli chcesz szybko zarobić dużo pieniędzy znajdź dwa lub więcej systemów zbliżonych do siebie, przejdź do Economy Screen (F3,F9) i porównaj zasoby (major) obydwóch systemów. Jeśli dopatrzysz się różnic w eksporcie i imporcie tych systemów, prawdopodobnie znalazłeś pracę handlowca. W jednym z systemów kup to czego na drugim brakuje, poleć do drugiego i sprzedaj po odpowiednio wyższej cenie.

Sol Economy Screen
                                                    

Nie zapomnij że czasami na giełdzie (stockmarket) może brakować pewnych towarów i być może znajdzie się ktoś zdesperowany, gotowy  zapłacić dużo wyższą cenę za twój ładunek. Po wylądowaniu w doku, przeglądnij BBS (Buletin Board System), być może znajdziesz ogłoszenie typu: Wanted-Luxury Goods. Jeśli masz je w ładowni, można śmiało powiedzieć że zrobiłeś świetny interes.

                                                      New York Stockmarket



Z zasady najbardziej opłaca się handlować towarami luxury goods, computers, robots, ale są także inne, najlepiej zapisać ceny i póżniej je porównać.


Dla graczy bardziej zorientowanych na akcję taki handel może okazać się nudnym. Ale we Frontierze handel może być naprawdę interesujący,   jest to jednak zależne od tego jakim handlem się zajmujesz. Transport Robotów czy też luksusowych dóbr pomiędzy Barnards Star [-1,0] a Sol [0,0] będzie bardzo opłacalny, ale także bardzo nudny. Jeśli chcesz czegoś bardziej ekscytującego spróbuj handlu pomiędzy systemami Alioth [0,4] , a Phekda [2,5].
                                                    Core Systems - Sol [0,0]

Z tego pierwszego importuj Luxury Goods, w drodze powrotnej zabierz Nerve Gas lub Hand Weapons. Od kiedy Phekda jest systemem anarchistycznym dzieją się tam różne rzeczy, będziesz m.in. narażony na ciągłe ataki gangów pirackich, którym zależy tylko na Twojej śmierci i zagrabieniu tego co znajduje się w ładowni twojego statku. Będzie naprawdę ekscytująco, ale przede wszystkim zdobędziesz doświadczenie niezbędne w dalszej karierze, oraz jakże cenne punkty do Elite Rating

Jeśli jestes osobą o wątpliwej moralności handel nielegalnymi towarami może być również bardzo opłacalny. Podczas gdy handel legalnymi towarami daje ci możliwość zarobienia mniej niż 50% zainwestowanych pieniędzy (chyba że ktoś pilnie poszukuje w BBS), to na czarnym rynku jesteś w stanie uzyskać nawet więcej niż 100% zysku.

Oczywiście nie ma róży bez kolców: w przemycie zawarte jest pewne ryzyko na które będziesz narażony. Wyrywkowa kontrola celna, czy też podstawieni dilerzy są na porządku dziennym. O ile na kontrole celników nie masz wpływu, dealerów wybierasz sam. Szukasz ich oczywiście w BBS, ogłoszenia mają mniej więcej taki nagłówek: GOODS BOUGHT AND SOLD, a nastepnie nazwa dilera. Policja często zmienia nazwy, prawdziwi dilerzy nie.

Jeśli będziesz ostrożny i zapamiętasz nazwy dealerów z którymi handlujesz, uda ci się uniknąć przykrych sankcji w postaci grzywien, a przede wszystkim "zachlapanych papierów". We Frontierze, tak samo jak w życiu, Twoje "rekordy" ciągną się za Toba przez całą gre i mają wpływ na wiele rzeczy. Oczywiście handel polega na odszukaniu niezbyt odległych od siebie systemów. W jednym kupujesz towar na giełdzie, w drugim gdzie są już one nielegalne sprzedajesz na czarnym rynku.

Nielegalne towary to m.in. Narcotics, Nerve Gas, Slaves, Live Animals, Animal Skins, Hand i Battle Weapons. W niektórych systemach o ustroju socjalistycznym nielegalne mogą być np. komputery, wódka, mięso czy roboty!



Piracy >>>


do góry



Frontier: First Encounters by David Braben and Frontier Developments ©1995
Everything else ©2002 Marcin Oleksy unless otherwise stated
    PL Frontier: First Encounters Web Site