Home
Manual
Saker MK III
Systemy
Widok
Inwentarz
Mapa
Komunikacja
Skaner
Wskaźniki
Konsola
Sterowanie
Lot na uwięzi
Dokowanie
Mapy
Stardreamer
Pogoda
Test Pilota
Walka
Techniki
Pierwszy Lot

FAQ






e-mail
PL FFE Site
Webmaster


Hosting by:

StareGry.pl
stare gry, klasyka,
abadonware


Best view: IE 5+
800x600
1024x768
screen resolution





Przyrządy sterownicze


Nauka startowania, manewrowania i lądowania

Saker jest statkiem wyjątkowo prostym w obsłudze, zwłaszcza jeśli weźmiesz pod uwagę stosunek jego mocy do wagi. Posiada niesamowite przyspieszenie, które w połączeniu z mocą hamowania przydaje się tam, gdzie trzeba - w samym ogniu walki. Ten niewielki i lekki statek jest szalenie zwrotny. Nawet wtedy, gdy jest obciążony, wszystkie przyrządy są usytuowane tak, że nawet nowy pilot może sobie poradzić bez większych trudności. Nie oznacza to jednak, że nie powinieneś poćwiczyć niektórych zwrotów, z którymi na pewno się będziesz stykał podczas codziennych lotów. Po paru tygodniach będziesz się zastanawiał czemu wcześniej nie zająłeś się lataniem.



Standardowe Funkcje Sterownicze

Saker Mk III korzysta z co najmniej siedmiu silników rakietowych, umieszczonych wokół całego statku. Wszystkie współpracują z silnikiem głównym, znajdującym się w tylnej części kadłuba, tworząc w rezultacie system napędowy. Dwie rakiety o mniejszej sile są umieszczone w przedniej części statku i służą do wyhamowywania poruszającej się do przodu jednostki lub do lotu do tyłu po pionowym starcie.

Rakiety umieszczone po bokach kadłuba służą do wspomagania wszystkiego rodzaju zwrotów: w prawo, w lewo, w górę, w dół. Dawnymi czasy każdą z tych rakiet musiałbyś odpalać manualnie, co w ciasnym miejscu wcale nie byłoby takie łatwe. Obecnie wszystkie z nich są sterowane komputerem, każda z osobna jest podłączona do Twojej konsoli sterowniczej.

WZNOSZENIE SIĘ: Wciśnij prawy przycisk myszy i przesuń ją do siebie.

NURKOWANIE: Wciśnij prawy przycisk myszy i odsuń ją od siebie.

ZWROT W PRAWO LUB W LEWO: Wciśnij prawy przycisk myszy i przesuń ją w prawo lub w lewo.

Mając wyłączone silniki wciśnij ENTER, aby odpalić tylne rakiety, które wywołają przyspieszenie statku. Wciśnięcie prawego klawisza SHIFT odpali rakiety hamujące, które rozpoczną proces zwalniania.

Przy włączonych silnikach te dwa klawisze pozwalają na ustalanie nowej prędkości (SET). Po wprowadzeniu zmian komputer pokładowy przejmuje kontrolę nad systemem napędowym i dostosowuje prędkość statku do nowo wprowadzonych parametrów.

Prędkości: ustalona (SET) i aktualna (ACTUAL), są wyświetlone na planszach podglądów (więcej w następnym dziale Lot na uwięzi).



 

Lot na uwięzi  >>>

 

 


Frontier: First Encounters by David Braben and Frontier Developments ©1995
Everything else ©2002 Marcin Oleksy unless otherwise stated
     PL Frontier: First Encounters Web Site