Home
Manual
Saker MK III
Systemy
Widok
Inwentarz
Mapa
Komunikacja
Skaner
Wskaźniki
Konsola
Sterowanie
Lot na uwięzi
Dokowanie
Mapy
Stardreamer
Pogoda
Test Pilota
Walka
Techniki
Pierwszy Lot

FAQ





e-mail
PL FFE Site
Webmaster


Hosting by:

StareGry.pl
stare gry, klasyka,
abadonware


Best view: IE 5+
800x600
1024x768
screen resolution







Systemy Pokładowe
       

                 


Przy konstrukcji jednostki Saker Mk III zostały wykorzystane: cała wiedza i dwu-
stuletnie doświadczenie. Saker Mk III jest jednym z najbardziej przyjaznych statków, z jakim miałeś do czynienia. Niektórzy z Was może jeszcze pamiętają jak w celu zorientowania się, kto leci na naszym ogonie, trzeba było przejść przez cały system siedmiu wind i pięć pokładów, a zmiana ze zwykłego napędu na turbodoładowanie wymagała pracy siedmiu robotów.

Stocznia New Rossyth dobrze pamięta te czasy i dlatego jako pierwsza wyprodukowała i wdrożyła rewolucyjny typ konsoli sterowniczej. To jest jedyny statek, który może być obsługiwany przez tylko jedną osobę, wszystkie urządzenia są w zasięgu ręki. Projektem naszego kokpitu kierowaly komfort i funkcjonalność.
Rysunek nr 1 przedstawia ogólny widok konsoli sterowniczej.

Osoby przyzwyczajone do latania ze "zgrzybiałym" kokpitem Faulcon'a De Lacy'ego (starzejąca się jednostka, która jakgdyby chciała, abyś chcąc wykonać jakąś czynność musiał cyklicznie wciskać różne przyciski w celu ujrzenia co wogóle możesz zrobić) z pewnością podskoczą na kilometr, widząc tę liczbę paneli oraz nowy rozkład całej konsoli. Poczekaj jeszcze chwilę, a zobaczysz, że łatwiej się nią posługiwać niż Tittan'em Cattle Wedge.

Zanim jednak dotkniesz wszystkich paneli musisz wykonać jeszcze jedną czynność. Dobrze ustaw swoje siedzenie ora
z przesuń wszystkie przedmioty, które mogłyby Ci zasłaniać lub przeszkadzać w wygodnym dostępie do przyrządów sterowniczych, po-jemników na jedzenie i wyjść ratunkowych. Rozejrzyj się wokół i upewnij się, że w pobliżu nie ma żadnych przeszkód, żadnych napastników (stworzeń futerkowych), a także miejsc zagrożonych dziwnymi kolorowymi gazami.

Kiedy już będziesz pewien, co do swojego bezpieczeństwa, możemy się zająć
opisem systemów sterowniczych.




W lewym rogu panelu kontrolnego znajduje się Twoja Podwójna Konsola, która wyświetla albo konsolę bojową, albo nawigacyjną - nigdy dwóch jednocześnie. Bliższe informacje przekażemy w następnym rozdziale.





Na prawo, wzdłuż głównej konsoli, znajdują się cztery podstawowe przyciski:

panel widoków (F1)

 panel inwentaryzacyjny (F2)


panel mapy (F3)


   
  panel komunikacyjny (F4)




Te cztery przyciski nie zmieniają się przez cały lot i pozwalają na natychmiastowe uzyskanie potrzebnych informacji. Aby zobaczyć na własne oczy to, o czym mówimy, wciśnij po kolei każdy z nich i zwróć uwagę na to co się stanie. Nie musisz się obawiać, że coś zepsujesz.

Dopóki dotykasz tylko tych czterech przycisków, dopóty nikomu nic nie zrobisz - ani statkowi, ani nawet przechodniom, którzy przyglądają się Twoim pierwszym startom.
Teraz gdy już przyjrzałeś się różnym kolorom i migającym światełkom, przez następne kilka stron zajmiemy się przyrządami sterowniczymi, do czego służą i jak je znaleźć.

Znając podstawowy układ kokpitu, łatwiej Ci będzie poznawać wszystkie procedury. Nim się obejrzysz będziesz sam wiedział bez problemu co gdzie się znajduje i jak do tego się zabrać.



 


Plansza Widoków >>>

 


Frontier: First Encounters by David Braben and Frontier Developments ©1995
Everything else ©2002 Marcin Oleksy unless otherwise stated
     PL Frontier: First Encounters Web Site