Home
Manual
Saker MK III
Systemy
Widok
Inwentarz
Mapa
Komunikacja
Skaner
Wskaźniki
Konsola
Sterowanie
Lot na uwięzi
Dokowanie
Mapy
Stardreamer
Pogoda
Test Pilota
Walka
Techniki
Pierwszy Lot

FAQ






e-mail
PL FFE Site
Webmaster


Hosting by:

StareGry.pl
stare gry, klasyka,
abadonware


Best view: IE 5+
800x600
1024x768
screen resolution






Twój Test Pilota - Powtórzenie

Będąc nowym pilotem będziesz musiał się wykazać, od czasu do czasu, swoimi umiejętnościami pilotażu. Instruktor będzie chciał zobaczyć chłodne opanowane ruchy, szybki refleks i miłe zachowanie.

Mimo że wielu z tych czynności nigdy nie wykorzystasz w codziennym łataniu, to finezja i umiejętności, jakie przy okazji zdobędziesz, przydadzą Ci się chociażby wówczas gdy będziesz się chciał przed kimś popisać. Aby więc pomóc Ci w zdaniu egzaminu, podamy kiłka rzeczy, o których powinieneś pamiętać podczas wykonywania manewrów:


1. Zwrot na protonie

Zwany niegdyś zwrotem trzydziestodwupunktowym. Nazwę zmieniono ze względu na to, że zbyt wielu kandydatów brało ją zbyt dosłownie i panikowało, gdy nie udawało im się wykonać zwrotu o 180 stopni w wymaganych 32 etapach. Celem tego manewru jest pokazanie zgranej pracy sprzęgła z silnikami wstecznymi i hamującymi i jak naj-szybszy obrót poruszającego się pojazdu o 180 stopni.

Zbyt wielu młodych pilotów próbuje za pomocą silników hamujących zatrzymać pojazd zanim rozpoczną skręcać koło, a za to się "oblewa". Lepiej skorzystać z naszej nowej procedury niż z wprowadzania mocniejszych silników wstecznych. Oto ona:

a) włącz na maksimum silniki hamujące, aby wytracić jakiekolwiek przyspieszenie;

b) obróć statek dookoła tak, abyś nadal poruszając się do tyłu miał przed sobą
dotychczasowy przeciwny kierunek;

c) włącz wsteczne silniki, aby jak najszybciej zatrzymać statek i szybko zacząć przyspieszać. Pamiętaj, zawsze sprawdzaj lusterka!


2. Powrót na orbitę

Powrót na orbitę jest manewrem całkowicie bezsensownym, który został stworzony przez Departament Lotów tylko po to, aby utrudnić młodym pilotom zdanie egzaminu za pierwszym razem. Udało nam się zatem stworzyć system, który za każdym razem daje wynik zadowalający egzaminatorów. Należy jeszcze wspomnieć, że ten manewr może wywoływać coś w rodzaju choroby morskiej. Oto on:

Cały czas leć w kierunku planety i nawet nie myśl o wyrównywaniu; obserwuj nos statku; kiedy zacznie się nagrzewać, będzie to znak, że wchodzisz na orbitę;
SZYBKO podciągnij drążek, aby obrócić statek i dalej opadać w kierunku planety;
włącz na maksimum wsteczne silniki i módl się, żebyś z powrotem zaczął się wznosić zanim będzie za późno.

Uwaga: Zanim podejmiesz ryzyko próby tego manewru upewnij się czy Twoje ubezpieczenie jest w pełni opłacone oraz czy Twój testament Jest taki, jaki powinien być.



3. Dokowanie równoległe

Dokowanie między dwoma innymi pojazdami jest niezwykle potrzebną umiejętnością i bardzo dobrym zadaniem na egzamin. Nie ma dwóch zdań - tę umiejętność musisz opanować na medal. Oto ona:

zatrzymaj się w odległości około pięćdziesięciu metrów obok statku, za którym chcesz zadokować,
sprawdzając lusterka delikatnie uruchom silniki hamujące; kiedy tył Twojego statku minie tył statku, za którym chcesz się znaleźć, zacznij skręcać w kierunku wolnego miejsca do dokowania.

Kiedy przód Twojego statku minie tył pojazdu, za którym dokujesz, zacznij skręcać
w przeciwnym kierunku tak, aby się zrównać i powoli zacznij hamować. Jeśli wszystko dobrze poszło, to bezbłędnie zadokowałeś za wybranym przez siebie pojazdem.

Gratulujemy!



 

Sztuka Walki >>>

 


Frontier: First Encounters by David Braben and Frontier Developments ©1995
Everything else ©2002 Marcin Oleksy unless otherwise stated
     PL Frontier: First Encounters Web Site