Home
Manual
Saker MK III
Systemy
Widok
Inwentarz
Mapa
Komunikacja
Skaner
Wskaźniki
Konsola
Sterowanie
Lot na uwięzi
Dokowanie
Mapy
Stardreamer
Pogoda
Test Pilota
Walka
Techniki
Pierwszy Lot

FAQ





e-mail
PL FFE Site
Webmaster


Hosting by:

StareGry.pl
stare gry, klasyka,
abadonware


Best view: IE 5+
800x600
1024x768
screen resolution







Plansza Widoków (F1)




Za pomocą nowej, ulepszonej konsoli sterowania masz o wiele większe możliwości podziwiania wszechświata. Nie musisz już się zadowalać tylko przednim widokiem oraz nie do końca adekwatnym obrazem radaru. Dzięki tej małej tablicy nie tylko, jak nigdy dotąd, możesz oglądać kosmos wokół siebie, ale również wydawać proste, lecz bardzo istotne komendy nawigacyjne. 

PANEL WIDOKÓW (F1) jest pierwszym z paneli głównych.

Dotknij go, a wówczas po prawej stronie głównej konsoli pojawi się siedem innych paneli, które zajmą się różnymi widokami




Przełącznik trybu nawigacyjnego na bojowy: (F5)

Z wprowadzeniem kodu BTN (Battle to Navigation) pojawił się wymóg, aby wszystkie nowe jednostki były standardowo wyposażane w podwójne konsole, które mogą obsługiwać systemy nawigacyjne i bojowe. Obydwa systemy są zlokalizowane na pulpicie w tym samym miejscu.

Uniemożliwia to nowemu pilotowi, znajdującemu się na stacji orbitalnej, oddanie strzału, podczas gdy jego koledzy usiłują uruchomić automatycznego pilota.
Klikając na przełączniku Bitwa/Nawigacja zmieniasz tryb pracy podwójnej konsoli.
Spróbuj i zobacz. Jedna z uzbrojeniem służy do samoobrony i tym podobnych rzeczy, druga z przyrządami sterowniczymi wciąga i wyciąga Cię z kłopotów.





Rodzaje widoków:

Uruchamiając sukcesywnie panel Widoku Głównego (F1) możesz przechodzić po wszystkich dostępnych podglądach. Możesz również kliknąć na wybranym panelu i przenieść się bezpośrednio do wybranego widoku.



Widok Przedni (F6) Standardowy widok ze statku, przez który wyglądasz z głównego ekranu monitora. Zetkniesz się z nim wiele razy gdyż jest to podstawowy widok używany przez większość gry.




Widok Wsteczny (F7) Jeżeli chcesz się odwrócić, to odepnij pasy i prawą rękę połóż na kolumnie sterowniczej w pozycji godziny 12, a przez lewe ramię wyjrzyj przez tylną szybę. Możesz również skorzy-stać z pomocy tego panela i otrzymać na swoim monitorze obraz wsteczny. Bardzo przydatny w szybkim spoglądaniu na wroga usiłującego Cię zajść od tyłu.



Widok z wieży (F8) Niektóre jednostki są wyposażone w wieże, które pozwalają na dokładniejszą obserwację systemu wokół siebie. Wybieranie tego panelu uruchamia peryskopowy widok z wieży. Jeśli masz kilka wież, wówczas po kolei będziesz przechodził po wszystkich wieżach, zaczynając od tej, na której ostatnio skończyłeś.



Widok Zewnętrzny (F9) Możesz skorzystać z komputera pokła-
dowego i zbudować trójwymiarowy obraz swojego statku oraz przedmiotów znajdujących się wokół niego, co czasami bardzo ulatwia orientację w terenie.



Uwaga: Klawisze kierunkowe (strzałki) na klawiaturze pozwalają na zmianę kąta
patrzenia. Klawisze + i - służą do zbliżeń. Lecący na tle różowego brzasku dnia statek
jest szczególnie spektakularny.






Widok z pocisku (F10) Czasami widok zewnętrzny nie wystarcza.
Jeśli potrzebujesz czegoś extra, to ta opcja pozwala na odpalenie pocisku z zainstalowaną na nim kamerą. Dzięki temu, wygodnie siedząc w swoim fotelu, możesz być naocznym świadkiem zażartej walki. Idealne dla żądnych krwi!


Te kamery trzeba kupować i używanie tej opcji, nie mając innych dostępnych kamer, zaowocuje tylko dotkniętym ego ;-)





Komputer bojowy (F11) Czasami podczas walki, zwłaszcza prze-ciwko innym statkom, nie wystarcza mały skaner u dołu ekranu. Co się dzieje, gdy potrzebujesz dużego ekranu albo chcesz zobaczyć, co to są za statki, do kogo należą i ile są warte. Za niewielką sumę możesz dostać się do komputera bojowego, który działa na podobnej zasadzie co skaner, z tą tylko różnicą, że wypełnia cały ekran i natychmiast przekazuje Ci potrzebne informacje.

Uwaga: Na żadnym statku nie jest to wyposażenie standardowe. Jeśli się zastanawiasz dlaczego nie masz go na liście opcji, to najprawdopodobniej nie masz niczego takiego na pokładzie. Prawdopodobnie stocznia New Rossyth nie zadała sobie trudu, aby go zamontować.






Kapsuła Ratunkowa (F12) Jest to jeden z najważniejszych ele-mentów, od którego może zależeć Twoje życie. Dlatego też przycisk zwalniający został usytuowany w takim miejscu, w którym byłby zawsze widoczny i w razie potrzeby nie musialbyś się długo zastanawiać, gdzie go szukać. Po dotknięciu przycisku cała kabina zostaje wykatapultowana (razem z Tobą) ze statku i obiera kurs na najbliższy bezpieczny system (więcej informacji znajduje się w ofercie ubezpieczeniowej kapsuł ratunkowych New Rossyth i w dziale Shipyard / Ships na PL FFE Web Site).





Komputer Nawigacyjny Kolejne urządzenie oszczędzające czas ze stoczni New Rossyth. Komputer nawigacyjny jest w stanie przedstawić Ci wszystkie doki naprawcze dostępne w systemie. Kliknięcie na jednym z nich jest równoważne z jego wyborem. Równocześnie jest uruchamiany automatyczny pilot, który obiera właściwy kurs. Jedno kliknięcie i możesz wygodnie usiąść i rozkoszować się przejażdżką! Uwaga: Nie są tanie, ale warto na nie oszczędzać.




Komputer nawigacyjny w okolicach bramy


 


Plansza Inwentaryzacyjna >>>

 


Frontier: First Encounters by David Braben and Frontier Developments ©1995
Everything else ©2002 Marcin Oleksy unless otherwise stated
    PL Frontier: First Encounters Web Site