Home
Shipyard 
Equipment
New Ships
Drives

 





e-mail
PL FFE Site
Webmaster


      

Asp Explorer / Odkrywca Żmija



 

ASP EXPLORER
HULL MASS: 30t
MASS (FULLY LADEN): 150t
INTERNAL CAPACITY (NO DRIVE): 120t
RETRO THRUSTER ACCELERATION: 7 Earth G
MAIN THRUSTER ACCELERATION: 22 Earth G
CREW: 2
GUN MOUNTINGS: 2
FUEL SCOOP: YES
MISSILE PYLONS: 1
HYPERSPACE RANGES: Class 2: 8.00 Class 3: 18.00 Class 4: 32.00
STANDARD DRIVE: Class 3
INTERNAL CAPACITY (WITH CLASS 3 DRIVE): 75t
TYPICAL COST: 187,000
DESIGNER: GalCop Workshops
MANUFACTURER: Core Industrial Corporation
INSERVICE DATE: 2878
ALLEGIANCE: Independent, Federation



W czasach wojny z Imperium Asp Explorer'y były oryginalnymi statkami zwia-dowczymi. Bardzo szybkie i prężne. Zaskakująco wielu pilotom tych jednostek udało się cało powracać z różnych trudnych misji rekonesansowych. W większości wypadków uratowała ich ogromna prędkość, jaką Asp'y mogą osiągać. Siła i moc przyspieszenia była jednak zbyt dużym obciążeniem dla jednego pilota.

Potrzebny był drugi członek załogi. Jeden pilot zajmował się lotem i nawigacją, drugi zaś doglądał silników, które w owych czasach dosyć szybko się przegrzewały. Do dzisiaj wszystkie problemy techniczne napędu zostały rozwiązanie, jednak wystrój wnętrza pozostał ten sam i nadal do prowadzenia tego statku potrzebne są dwie osoby.



Opinie użytkowników:



Cmdr. Mackus:
Ogólne Informacje:
Asp Explorer to ciężki statek wielozadaniowy, niemal transportowiec. Ma ciąg główny 22g i wsteczny 7g, czyli tyle ile można oczekiwać od małego zwinnego myśliwca. Asp ma tylko jedno miejsce na rakietę, czyli nie można na duzą skalę wykonywać nim misji bombardowania i tych misji fotografowań które wymagają niszczenia satelity. Z napędem klasy 3 ma zasięg 18 ly. Asp wymaga zatrudnienia dodatkowego członka załogi.

Ekwipunek:
120 ton pozwala na zamontowanie wszelkiego potrzebnego ekwipunku i dużej ilości osłon. Najwięszym błędem jaki można popełnić dobierając ekwipunek do Aspa jest napęd klasy 4 i laser 1MW beam. Asp potrzebuje Lasera 4MW, napędu klasy 3, militarnego, bądź zwykłego, napęd klasy 2 zalecam tylko podczas handlu na niewielkiej odległości. Można spokojnie wypełnić go
nawet 7-mioma osłonami, a zostanie dośc miejsca na przydatny ekwipunek
i broń.

Misje i handel:
Asp ma na tyle dużą ładowność że nadaje się do handlu. Niezłe przyśpieszenie czyni go dość dobrym do paczek, ale to nie cel egzystencji Aspa. Miejsce na dobry laser i osłony czyni go wręcz idealnym do misji zabójstw. Radzi sobie w bombardowaniach i niszczeniu satelit, ale na niewielką skalę. Bardzo dobry do zwykłego, nie-CLASSIFIED fotografowania. Ma miejsce na zamontowanie lasera górniczego na rufie statku, pojemną ładownię, co sprawia że można nim się nieźle obłowić na "drążeniu" asteroidów, bez potrzeby rezygnowania z lasera bojowego i obrony.

Podsumowanie:
Ciężki statek wielozadaniowy. Jedyny powód żeby nie okrzyknąć go najlepszym statkiem dostępnym na wolnym rynku to tylko jedno miejsce na zamontowanie pocisku. Punktacja 5/6




Cmdr. Inquisitor:

Ciężki, zwiadowczy statek, przystosowany aby przetrwać w każdych warunkach. Niejeden pilot mógł sobie ostrzyć zęby na Asp'a - płaska sylwetka i duża zwrotność sprawiają, że zawsze był to trudny przeciwnik.

Zalety: Dużo zalet. Mnóstwo miejsca w środku pozwala na dowolną konfigurację statku, w zależności od pełnionej roli. Nawet po zainstalowaniu wszystkich ważniejszych elementów ekwipunku pozostaje miejsce na kilkanaście nawet osłon ( patrz niżej) i dużo paliwa. Jednocześnie statek pozostaje bardzo zwrotny i osiąga przyspieszenie porównywalne z małymi myśliwcami. Posiada płaski profil czołowy i boczny - trudno go trafić. Łatwy w obsłudze, wymaga zatrudnienia tylko jednego dodatkowego członka załogi. Przy 3 klasie napędu ma bardzo dobry zasięg - 18 ly - co pozwala bezproblemowo przemieszczać się między ważniejszymi systemami (Facece-Sohoa-Achenar, Eta Cassiopeia-AC+79o3888).

Wady: Jeden luk rakietowy. Ja osobiście nie używam rakiet - bo od czego są boczne silniki korekcyjne? - ale czasem przydają się w walce np. z kilkoma Harrisami naraz. Nieciekawie też prezentuje się z profilu górnego/dolnego - w dużą, okrągłą powierzchnię łatwo trafić. Ale nie ma to znaczenia w walkach kołowych i 1-na-1.

Przeznaczenie: Cokolwiek sobie zażyczysz. W bezpiecznych systemach bezproblemowy handel na mniejszą skalę. Mieści do 15 kabin pasażerskich (bez osłon i uzbrojenia). W przypadku paczek jest wystarczająco szybki, by dostarczyć większość na czas (Eta Cassiopeia - AC+79o3888: 6-7 dni). Dobrze sprawdza się w misjach zabójstwa (chociaż potrzebne jest celne oko i odrobina szczęścia jeśli cel podróżuje Pantherem...). W przypadku fotografowania/bombardowania sprawdza się całkiem nieźle, pod warunkiem, że dobrze wykorzystamy ukształtowanie terenu (pewnym ograniczeniem jest tutaj ten nieszczęsny pojedynczy luk rakietowy).

Konfiguracja:
Do wypełniania wojskowych misji i jako "uniwersalny" do podróży polecam taki układ.
- Drive: 3 Class MD
- Laser: 4MW Beam
- Shield Generators: 10-13 (w zależności od wymaganego zasięgu bez tankowania)
- Scanner, Naval E.C.M, Automatic Pilot, Radar Mapper, Energy Booster Unit, Laser Cooling Booster, Navigation Computer, Combat Computer, Auto Targetter, Missle Viewer, Atmospheric Shielding*, Hyperspace Cloud Analyzer*, Tractor Beam Cargo Sccop*, Extra Passenger Cabin 1-2 szt.**
- 11-26 ton paliwa (co daje zasięg 22-52 ly)
*Pozycje oznaczone gwiazdkami są opcjonalne i instalowane są tylko w przypadkach koniecznych.
**Kabiny pasażerskie są instalowane jeśli mam lukratywne zlecenie dla 1-2 pasażerów do systemu, do którego akurat lecę (szczególnie na trasie AC+79o3888 - Eta Cassiopeia)

Podsumowanie: Uniwersalny, wielozadaniowy, szybki, zwrotny, wytrzymały... Jeśli nie używasz rakiet - bierz! Nie znajdziesz właściwie nic lepszego w tej klasie.


Dodaj swoją opinię >>>


Poprzedni / Następny

FIGHTERS

 



Frontier: First Encounters by David Braben and Frontier Developments ©1995
Everything else ©2002-2007 Marcin Oleksy unless otherwise stated
    PL Frontier: First Encounters Web Site