Home
Shipyard 
Equipment
New Ships
Drives

 





e-mail
PL FFE Site
Webmaster


      

Boa Freighter / Frachtowiec Boa




 



Boa Freighter
HULL MASS: 200t
MASS (FULLY LADEN): 1500t
INTERNAL CAPACITY (NO DRIVE): 1300t
RETRO THRUSTER ACCELERATION: 4 Earth G
MAIN THRUSTER ACCELERATION: 8 Earth G
CREW: 10
GUN MOUNTINGS: 4
FUEL SCOOP: YES
MISSILE PYLONS: 6
HYPERSPACE RANGES: Class 4: 3.20 Class 5: 5.00 Class 6: 7.20 Class 7: 9.80 Class 8*:16.20
STANDARD DRIVE: Class 8
INTERNAL CAPACITY (WITH CLASS 8 DRIVE): 700t
TYPICAL COST: 2,474,000
DESIGNER: Gerege Federation Space Works
MANUFACTURER: Gupta Industrial Corporation
INSERVICE DATE: 3017
ALLEGIANCE: Independent





Jeden z szybszych towarowych statków. Boa przoduje w starej tradycji sprzed XXX wieku w wymyślaniu własnych nazw, własnej stylizacji wzorowanej na wczesnych ziemskich gadach. Zaprojektowany pod kątem użyteczności, nie wyglądu, Boa jest prostą konstrukcją, jednak pierwsze wrażenie może okazać się bardzo mylące.

Pod powłoką klinowatych kształtów znajdują się roje tub i krawędzi, które powodują, że statek stawia bardzo mały opór powietrza kosmicznego, zwiększając przy tym moc przyspieszenia i opóźnienia. Posiadając wiele zakamarków, jednocześnie będąc dobrze przystosowany do obrony, Boa może być dobrym i bezpiecznym statkiem towarowym, którego inni mogą się bać.

Za jednostkę tego typu, która będzie do tego w dobrym stanie, będziesz musiał zapłacić dosyć sporo. To jest już stara klasa, której produkcji zaprzestano kilka generacji temu na rzecz Towarowej Panther'y, jednak przez cały czas jest to mimo wszystko dobry statek.



Opinie użytkowników:



Azzorek:
W rękach wprawnego pilota to niezniszczalny statek! Jest moim numerem jedem wśród statków klasy VL (Very Large). Na statku tym można zamontować prawie wszystko (oprócz nieprzyzwoicie ciężkich akceleratorów plazmy), bez obawy braku ładowności na inne ważne elementy wyposażenia. Aby uczynić ten statek uniwersalnym do wszelkich zadań należy zamontować laser nie większej mocy niż 20MW. Oczywiście konieczne jest zainstalowanie Generatorów Tarcz i Systemu Naprawy Kadłuba, obowiązkowych elementów wyposażenia tak dużych statków. Ze względu na duże rozmiary (trzeci co do wielkości statek dostępny w stoczniach), jest bardzo łatwym celem zarówno dla rakiet jak i laserów czy akceleratorów plazmy.

Choć jest najzwrotniejszym z dużych statków, nie ma mowy o jakichkolwiek manewrach unikowych, czy choćby wymijających. Frachtowcem Boa należy latać rozważnie, a długo będzie cieszył nasze oczy będąc w doskonałej kondycji. Ponieważ posiada dwa wolne stanowiska dział na wieżyczkach (górna i dolna), które mają bardzo szeroki kąt rażenia, jest śmiertelnie groźny dla wszystkich wrogów bez znaczenia na ich liczebność i moc dział. Dodatkowo, podczas prowadzenia ognia ciągłego z wieżyczek, nie ma praktycznie możliwości uszkodzenia własnego kadłuba jak ma to notorycznie miejsce np. W Transporterze Modliszka, Kliperze Puma czy Lotniskowcu Gryf.
Zainstalowanie 20MW Lasera Bojowego na górnej i dolnej wieżyczce wystarcza w zupełności i nie ma potrzeby obsadzania pozostałych stanowisk ogniowych (chyba że zainstalowanie 30MW Lasera Górniczego na przodzie statku w celach wydobywczych).

Nie można zapomnieć o wypełnieniu wszystkich luków torpedowych (Frachtowiec Boa ma ich sześć) jak najlepszymi rakietami/pociskami. Dzięki temu nasz Boa stanie się postrachem całej galaktyki. Największym atutem Frachtowca Boa jest jednak jego zasięg wynoszący maksymalnie 16,2 ly. Takich możliwości hiperskoku nie powstydziłby się nie jeden mniejszy statek kupiecki! Dzięki temu Boa jest w stanie walczyć skutecznie w systemach wroga wykonując z powodzeniem nawet misje szpiegowskie. Oczywiście nie można zapomnieć o pozostawieniu dla naszego "gada" odpowiedniej ilości wolnej ładowności. Na jeden maksymalny hiperskok Boa potrzebuje 81t Hydropaliwa, a często musi wykonać ich trzy, cztery aby dotrzeć do celu. Łatwo zatem policzyć, że nasz Frachtowiec musi mieć w ładowni około 240-300t hydropaliwa.

Bardzo ważną zaletą tego statku jest także możliwość zainstalowania zarówno Harpuna Towarowego jak i Hydromatu, oraz Platformy Towarowej. Zapewni to nam niesłychane możliwości tankowania "za darmo" paliwa wodorowego z atmosfer gigantów gazowych lub sfery gwiazd. Często zdarza się, że nasz cel szpiegowski znajduje się na planecie będącej jednocześnie księżycem giganta gazowego. Stwarza to wprost wymarzoną okazję do zatankowania do pełna bez żadnych kosztów, a nawet umożliwi całkowitą rezygnację z odwiedzin portu kosmicznego w danym systemie.

Ponieważ to jeden z największych staków, wymaga do pilotażu aż dziewięciu członków załogi. Warto o tym pamiętać, gdyż oprócz stosownej gotówki na zakup i wyposażenie Frachtowca Boa, będzie konieczne zatrudnienie odpowiedniej liczby wykwalifikowanych pracowników. Dlatego też na Boa można się "przesiąść" tylko z niewiele mniejszego statku (np. z Klipera Puma, lub Transportera Modliszka), ponieważ rzadko kiedy w Porcie Kosmicznym będzie więcej niż czterech chętnych do podjęcia pracy na takim statku. Boa to statek na którym latałem najdłużej.

Jego wszelkich zalet po prostu nie sposób opisać - to trzeba samemu zobaczyć i poczuć. To wspaniałe uczucie prowadzić statek o takich możliwościach! Jest wprost stworzony do rozgramiania całych armad wrogów w systemach anarchistycznych i w pobliżu obiektów wojskowych wroga. Dzięki niemu szybko podniesiemy sobie Rangę Bojową!
Konfiguracja (subiektywna) dla Frachtowca Boa jest przedstawiona poniżej. Jest to wynik mojego ciągłego dążenia do doskonalenia możliwości tego statku. Dzięki temu można nim robić naprawdę wszystko!

Napęd:Klasa 8 Hipernapędu
Broń: 30MW Laser Górniczy (działo przednie)
20MW Laser Bojowy (wieżyczka górna)
20MW Laser Bojowy (wieżyczka dolna)
Sześć rakiet/pocisków (im droższe tym lepiej)
Osłony: 42 Generatory Tarczowe

Dodatki:
System ECM
Wojskowy System ECM
Tarcze Atmosferyczne
Autopilot
Kamery Wojskowe
System Podtrzymywania Życia
Skaner
Hydromat
Identyfikator
Analizator Hiperskoku
Regenerator Tarcz
Platforma Towarowa
System Naprawy Kadłuba
Schładzacz Lasera
Podajnik Paliw
Komputer Nawigacji
Komputer Bojowy
Autocelownik
Podgląd Rakiet
Harpun Towarowy

Paliwo: 300t Hydropaliwa

Oczywiście jeśli chcielibyśmy polatać jako "taksówka" lub statek handlowy, konieczne będzie zredukowanie ilości paliwa w ładowni aby móc załadować Towary lub zainstalować stosowną ilość Kabin Pasażerskich.

Dodaj swoją opinię >>>

Poprzedni / Następny

TRADING


 



Frontier: First Encounters by David Braben and Frontier Developments ©1995
Everything else ©2007 Marcin Oleksy unless otherwise stated
     PL Frontier: First Encounters Web Site