Home
Shipyard 
Equipment
New Ships
Drives

 





e-mail
PL FFE Site
Webmaster


      

Cobra Mk3 / Kobra Mk 3


 

Cobra MkIII
HULL MASS: 20t
MASS (FULLY LADEN): 100t
INTERNAL CAPACITY (NO DRIVE): 80t
RETRO THRUSTER ACCELERATION: 7 Earth G
MAIN THRUSTER ACCELERATION: 20 Earth G
CREW: 1
GUN MOUNTINGS: 2
FUEL SCOOP: YES
MISSILE PYLONS: 4
HYPERSPACE RANGES: Class 1: 3.00 Class 2: 12.00 Class 3: 27.00
STANDARD DRIVE: Class 2
INTERNAL CAPACITY (WITH CLASS 2 DRIVE): 55t
TYPICAL COST: 124,000
DESIGNER: Cowell & MgRath Shipyards
MANUFACTURER: Faulcon deLacy
INSERVICE DATE: 3100
ALLEGIANCE: Independent, Federation



Po uwzględnieniu wniosków z katastrofy Cobry Mk II stocznie federacji oraz Faulcon DeLacy zajęli się niektórym i bolączkami trapiącymi pilotów i wyprodukowali statek, który w ich opinii miał być najlepszy z najlepszych - Cobrę Mk III. W XX wieku, o czym będzie wiedział każdy mól książkowy, potężny koncern samochodowy - Ford wprowadzil na rynek model Escorta, który przez długi czas był uważany za jedno z najlepszych osiągnięć motoryzacji.

Cobrę Mk III można jedynie opisać w ten sam sposób, z tym że w kategoriach konstrukcji kosmicznych. Otrzymała ona klasyczną linię, którą wielu stara się naśladować. Jest dziarska, łatwa w prowadzeniu, silna, atrakcyjna, ma dużo miejsca i jest dobrze uzbrojona.

Jedyny inny statek, zbudowany przez Faulcon'a DeLacy'a, który został okrzyknięty jako jeszcze bardziej klasyczny, to Fer De Lance - naprawdę kawał porządnej machiny wojennej. W chwili obecnej korzystanie z niego jest niezgodne z prawem, Policja uznała, że taka silna maszyna nie może być sprzedawana na wolnym rynku.




Opinie użytkowników:



Cmdr. Mackus:
Ogólne informacje:
Ten średni statek wielozadaniowowy posiata 4 luki rakietowe. Ciąg główny 20g, wsteczny 7g. Jest najcięższym statkiem który nie potrzebuje dodatkowej załogi, przez co jest bardzo tani w eksploracji. Gładko się nim steruje, pilotowanie Cobry to czysta przyjemność. Sprytnie rozmieszczone "skrzydła" sprawiają że przeciwnikowi nie łatwo będzie w nią trafić

Ekwipunek:
Ładowność 80t pozwala na zamontowanie wszystkich potrzebnych do aktualnie wykorzystywanych misji urządzeń. Czasem naprawdę bedziesz się zastanawiał co by jeszcze w niej zamontować, bo Cobra jest na tyle szybka że 2 osłony wytrwają te sporadyczne uderzenia z laserów 1MW i 4MW, powolniejsze i lepiej uzbrojone statki po prostu w nią nie trafią, o ile umiesz ja pilotować.
Optymalne uzbrojenie, poza którym nic więcej raczej nie będziesz potrzebował to:
napęd militarny 3klasy, laser 4MW, 3 osłony, Naval ECM, Autopilot, Atmospheric Shield, Scanner, Radar Mapper, Hyperspace cloud Analyser, Tractor Beam Cargo Scoop, Laser cooling Booster a pozostanie ci jeszcze 16 ton miejsca na paliwo, rakiety, i dodatki takie jak Cargo Bay Life Support. O ile nie ostryż sobie zębow na Systemy Anarchistyczne, Gdzie Imperial Explorery
i Couriery to codzienność, to możesz darować sobie Laser 4MW na rzecz 1MW.

Przydatność do Misji:
Cobra możę wydawać się za słaba na zabójstwa, ale salwa 1-2 rakiet (zwłaszcza NN500 Naval) zniszczy lżejsze statki, a cięższe i wolniejsze nie umkną przed laserem 4MW. Cobra jest trochę za wolna do wzbogacania się na samym transporcie paczek, jednak bardzo umilą one handel pomiędzy systemami Imperialnymi lub Federacyjnymi. Cobra obdarta ze zbędnego osprzętu mieści znośną ilość towaru. Zalecam ją raczej tylko do systemów gdzie są duże różnice cen, gdy nie masz jeszcze kasy na cięższe frachtowce, lub podczas niedoboru misji militarnych. Przewożenie Cobrą pasażerów raczej pozbawione jest sensu.

Podsumowanie:
Jest to uniwersalny statek wielozadaniowy, który we wszytkich misjach sprawuje się co najmniej dobrze. Punktacja 4/6


Dodaj swoją opinię >>>

Poprzedni / Następny

FIGHTERS

 



Frontier: First Encounters by David Braben and Frontier Developments ©1995
Everything else ©2002-2007 Marcin Oleksy unless otherwise stated
    PL Frontier: First Encounters Web Site