Home
Shipyard 
Equipment
New Ships
Drives

 





e-mail
PL FFE Site
Webmaster


      

Imperial Courier / Kurier Imperium



 

Imperial Courier
HULL MASS: 130t
MASS (FULLY LADEN): 480t
INTERNAL CAPACITY (NO DRIVE): 350t
RETRO THRUSTER ACCELERATION: 6 Earth G
MAIN THRUSTER ACCELERATION: 16 Earth G
CREW: 3
GUN MOUNTINGS: 1
FUEL SCOOP: NO
MISSILE PYLONS: 6
HYPERSPACE RANGES: Class 3: 5.62 Class 4: 10.00 Class 5: 15.62 Class 6: 22.50
DRIVE FITTED: Class 5
INTERNAL CAPACITY (WITH CLASS 5 DRIVE): 200t
TYPICAL COST: 611,000
DESIGNER: Imperial Navy Research Department
MANUFACTURER: Gutamaya Corporation
INSERVICE DATE: 3145
ALLEGIANCE: Empire




Każda flota musi mieć swoją podporę, jeden statek, który osłaniałby wszystkie pozostałe i zawsze wracał szczęśliwie do bazy. Federacja może mieć Cobre Mk III, jednak Imperium wybudowało własny "kawał" ciężkiego sprzętu. Lata projektów, ciężka praca kontruktorów i inżynierów, którzy pod groźbą egzekucji musieli tym razem dokonać cudu.

W ten właśnie sposób powstał Imperial Courier - swego czasu główny statek każdej akcji Imperium, obecnie dostępny dla wszystkich. Na tyle duży, że z powodzeniem może odgrywać rolę statku transportowego. No może nie w takim stopniu jak Trader. Szybki i mocny, zdolny wykonać każde zadanie, począwszy od walki, a skończywszy na pracach górniczych.

W krótkim czasie stał się jednym z najbardziej poszukiwanych statków galaktyki. Obecnie, już po zakończeniu zimnej wojny jest ich pod dostatkiem.



Opinie użytkowników:



Cmdr. SICK:
Courier to bardzo dobry statek wielozadaniowy który nadaje się do poważniejszych misji typu zabójstwa, fotografowania i bombardowania a także w miarę swobodnego i bezpiecznego poruszania się po galaktyce. Latanie Courierem to czysta przyjemność, jest to największy statek spośród "Fighterów" dzieki czemu można go doskonale wyposażyć i poczuć się naprawdę bezpiecznie. W 200 tonowej ładowni bez problemu zmieści się duży laser bojowy i spora ilość osłon uzupełniona sześcioma lukami rakietowymi.

Biorąc pod uwagę gabaryty i masę statek jest zwrotny i szybki a smukła konstrukcja kadłuba i innowacyjne ułożenie silników powodują że statek wcale nie jest łatwym celem o dużej powierzchni. Oczywiście sprawne manewrowanie wymaga oblatania jednak opłaca się poznać go bliżej. Teraz czas na wady: Największą z nich (dla mnie) jest brak możliwości instalacji Fuel Scoop'a czyli brak możliwości tankowania paliwa z gwiazd. Kolejna sprawa to 3 osobowa załoga ale to można jakoś przełknąć. No i zintegrowany napęd co jednak da się sprytnie ominąć w przypadku chęci założenia Class 6.

Podsumowując Courier to statek legenda a za jego starami powinien zasiąść każdy!


Cmdr. Inquisitor:
To nie jest zwykły statek. To legenda. Nie można go zakwalifikować do żadnej ze znanych klas - raczej to Kurier Imperium jest odrebną klasą, sam dla siebie. Powstały już organizacje zrzeszające miłośników tej maszyny. Skąd taka popularność?

Zalety: To proste. Wystarczy spojrzeć na parametry. W tej klasie "wagowej" można spotkać właściwie tylko handlowce, które nie mogą się poszczycić dobrymi właściwościami pilotażowymi. W odróżnieniu od nich, IC posiada bardzo mocne silniki ciągu głównego oraz znośne silniki korekcyjne (średnio o >50% lepsze niż w maszynach o podobnej masie). Przekrój poprzeczny statku został zminimalizowany, m.in. dzięki sprytnemu rozmieszczeniu silników - skutkuje to bardzo płaską, a co za tym idzie: trudną do trafienia, sylwetką czołową. Już te dwa parametry w połączeniu ze sobą dają zwinnego zabójcę. Jeżeli dodamy do tego przestrzeń ładunkową (w standardzie: 200t), do której możemy zmieścić prawie każdy osprzęt, to wartość bojowa maszyny wzrasta niepomiernie. Kurier dość dobrze reaguje na stery i sprawnie unika ostrzału. Dobrze zaprojektowana kabina wymaga zatrudnienia jedynie dwóch dodatkowych roboli do obsługi guzików.
W przypadku gdy decydujemy się na dłuższe użytkowanie statku, możemy - po zastosowaniu drobnego oszustwa - zamontować napęd 6HD, który zmniejsza co prawda o połowę dostępne miejsce w ładowni, dając jednak w zamian niespotykany przy takiej masie zasięg 22,5 roku świetlnego / skok.

Wady: Duże silniki mają swoje przełożenie na zużycie paliwa, które nie należy przez to do najniższych - IC na autopilocie potrafi osuszyć zbiornik wewnętrzny do pokonania kilkunastu AU. To samo tyczy się hiperskoków: piąta klasa hipernapędu pożera do 25t na skok, a to wymaga miejsca w ładowni. Do tego dochodzi średni zasięg. Sprawę mobilności Kuriera ostatecznie pogrąża brak miejsca na zamocowanie Hydromatu.

Proponowane konfiguracje:
Podstawowa "Emperor's Will":
- Class 5HD, Shield Generator x25, 4MW Beam Laser, NN500 Naval Missile x6, Energy Bomb, AutoPilot, Scanner, Radar Mapper, N.E.C.M, Chaff Dispenser**, Laser Cooling Booster, Energy Booster Unit, Nav. Comp., Combat Comp., Auto Targetter, Missile Viewer, Hyp. Cloud Analyzer***, Atm. Shielding***
- 53t paliwa wodorowego (33,11ly zasięgu), 3t Chaff (wabiki)

Taka konfiguracja zapewnia dobre właściwości bojowe - dużą odporność na ostrzał (generatory tarcz dają 375t odnawialnego bufora uszkodzeń), silne uzbrojenie zaczepne i dobre przygotowanie na wszystko co może nas spotkać. Ponadto zapas paliwa wystarcza na przelot trasą Sol - Sohoa (via Alpha Centauri-Luyten 145.41-Ioarfa) bez tankowania - lot taki zajmuje ~14 dni.
* idealnie byłoby mieć zawsze te pod ręką, ale każdy inny pocisk rakietowy w zupełności wystarczy
** urządzenie przydatne do zwalczania NN500
*** elementy te to sprzęt "specjalizowany" i nie zawsze potrzebny (czyt. zwykle zbędny). Ale po co oszczędzać miejsce?

Ofensywna "Emperor's Judgement":
- Class 5HD, Shield Generator x11, 20MW Beam Laser, - reszta bez zmian.
- 53t paliwa wodorowego (33,11ly zasięgu), 4t Chaff (wabiki)

To wersja dla osób skoncentrowanych na ataku a nie obronie - wymaga wprawnej ręki i dobrego oka.

Handlowo-pasażerska "Emperor's Emissary":
- Class 5HD, Shield Generator x10, 1MW Beam Laser, Cargo Bay Life Support, zdjęty Hyp. Cloud Analyzer i Laser Cooling Booster - reszta bez zmian
- 30t paliwa wodorowego (18,74ly zasięgu), 2t Chaff (wabiki)

Zminimalizowano wyposażenie aby uzyskać 100t wolnej przestrzeni ładunkowej, którą możemy wykorzystać również na kabiny pasażerskie (maksimum 25 pasażerów). Statek jest przez to mniej bezpieczny ale znacznie bardziej rentowny. :D

Kurierska "Emperor's Messenger":
- Class 5HD, Shield Generator x20, 20MW Beam Laser, zdjęty Hyp. Cloud Analyzer - reszta bez zmian
- 25t paliwa wodorowego (15,50ly zasięgu), 3t Chaff (wabiki)

Jak sama nazwa wskazuje jest to wersja służąca do przewozu paczek pomiędzy główną bazą Marynarki Imperium a sąsiadującymi systemami Sohoa/Vequess. Zredukowano ilość potrzebnego paliwa, co posłużyło wzmocnieniu obrony statku. Oczywiście istnieją i inne wariacje: np. kosztem lasera 20MW możemy dodać 14x Shield Generator, lub też zainstalować kabiny pasażerskie dla 10 pasażerów. Tak wyposażony Kurier na pewno dowiezie wszystkie paczki w całości. Trasę Facece-Sohoa pokonuje w 8-9 dni (22t paliwa), Facece-Vequess: 5-6 dni (11t paliwa), Sohoa-Vequess 8-9 dni (23t paliwa). Wszyscy szpiedzy Imperium planujący wozić paczki dla Federacji mogą ograniczyć zapas paliwa do 15 ton a resztę miejsca przeznaczyć na dowolne wyposażenie. Trasa Eta Cassiopeia-AC+79o3888 to ok. 7-8 dni podróży (z dolotem) i 14 ton na hiperskok.

Przedstawione powyżej propozycje to jedynie kropla w morzu dostępnych wariacji. I właśnie dlatego (m.in.) kochamy Frontiera.


Przeznaczenie:
Jest to maszyna wielozadaniowa w pełnym tego słowa znaczeniu. Sprawdza się zarówno w handlu jak i w walce - a nawet w górnictwie. Misje fotografowania i bombardowania wykonujemy z palcem w nosie a w trakcie zleceń zabójstwa możemy trzymać palce w obu dziurkach nosa, a i tak nie powinno być większych problemów. Jedyną niedostępną, z powodów obligatoryjnych, misją jest fotografowanie typu "Classified". Aha i jeszcze ważna rzecz: przy wybieraniu jakichkolwiek zleceń wojskowych patrzmy na kalendarz - z powodu średniej jakości zasięgu IC potrzebuje więcej czasu na przelot niż małe myśliwce. Lepiej zawczasu sprawdzić niż potem zdobywać ujemne punkty.

Podsumowanie:
Kurier Imperium to po prostu duży, bezpieczny statek, o równoważących się cechach i ogromnym potencjale. To, jak go wykorzystasz, zależy tylko od Ciebie. To jak, przesiadasz się?
Aby zasięgnąć więcej informacji o tej wspaniałej maszynie, zajrzyj na: eywtkaticawata.alioth.net - strona w jęz. angielskim.



 


Poprzedni / Następny

FIGHTERS



Frontier: First Encounters by David Braben and Frontier Developments ©1995
Everything else ©2008 Marcin Oleksy unless otherwise stated
    PL Frontier: First Encounters Web Site