Home
Shipyard 
Equipment
New Ships
Drives

 





e-mail
PL FFE Site
Webmaster


      

Griffin Carrier / Lotniskowiec Gryf


 

Griffin Carrier
HULL MASS: 241t
MASS (FULLY LADEN): 2425t
INTERNAL CAPACITY (NO DRIVE): 2184t
RETRO THRUSTER ACCELERATION: 3 Earth G
MAIN THRUSTER ACCELERATION: 6 Earth G
CREW: 12
GUN MOUNTINGS: 4
FUEL SCOOP: YES
MISSILE PYLONS: 8
HYPERSPACE RANGES: Class 5: 3.09 Class 6: 4.45 Class 7: 6.06 Class 8*: 10.02
STANDARD DRIVE: Class 8
INTERNAL CAPACITY (WITH CLASS 8 DRIVE): 1584t
TYPICAL COST: 3,403,000
DESIGNER: Mic Turner
MANUFACTURER: AAAI
INSERVICE DATE: 3245
ALLEGIANCE: Independent, Alliance, Federation





Posiadanie Griffina ma sens tylko wówczas, gdy na poważnie masz zamiar zająć
się handlem lub "chodzi Ci po głowie" pomysł przewożenia całych ton nielegalnego towaru. Ogromny statek, na którym doświadczony pilot może zbić fortunę już po kilku kursach.

Griffin jest powolny, ale za to bardzo silnie uzbrojony i dlatego piraci starają się
go omijać, zwłaszcza, gdy lecą w pojedynkę. Pełno wolnej przestrzeni, odpowiednio dobrana zaloga i dobry zestaw uzbrojenia a jeśli odpowiada Ci ten rodzaj pracy, to masz wspaniały statek.



Opinie użytkowników:



Cmdr. Jak_B:
Griffin Carrier. Olbrzym, niejako największy statek dostępny dla gracza. Wymaga zatrudnienia 11 osób załogi, co jest niemal niewykonalne, jeżeli przesiadamy się do niego wprost z myśliwca, ale już bardziej prawdopodobne, gdy wcześniej pilotowaliśmy inny duży transportowiec, np. Panther Clipper.

Lotniskowiec ma masę załadunkową ok. 2000 ton, co daje miejsce dla tylu tarcz, ilu nie mają łącznie siły policji w całym Systemie Słonecznym, małego akceleratora plazmy, wszystkich gadżetów na jakie starczy wam kasy (mieści się tylko osiem rakiet.) Griffin jest typowym przykładem przerostu formy nad treścią. Tak, JEST wielki, tak JEST pojemny, oczywiście, ma WIELKIE działo, ale... tak naprawdę nie nadaje się zbytnio do walki. Górne działko (wieżyczka) ma tendencję do niszczenia poszycia statku, jeżeli celujemy gdziekolwiek indziej, niż 90 stopni do góry, nie warto także używać przedniego czy tylnego działa z racji na ociężałość pojazdu, a energy bomb można mieć tylko jedną.

Jest bardzo dobry gdy masz ochotę zarobić wielką kasę, ale pamietaj że tylko w bezpiecznych systemach zrobisz to nim w miarę gładko, Jeśli interesują Cie wojaże to też dobrze trafiłeś, można wypakować go kilkuset tonami paliwa wodorowego (czy wspomniałem wcześniej, że nie ma możliwości zmiany napędu?) i ewentualnie zatankować paliwo w pobliżu gwiazd. W zasadzie jest nic niewart dla większości pilotów, którzy nie mają poważnych planów na przyszłość związanych z handlem olbrzymimi ilościami towarów.

PS. Lepiej nie podchodzić nim do zadań "taksówkarskich", gdyż zanim dolecisz do stacji docelowej pasażerowie będą całkowicie poirytowani i nie dostaniesz od nich złamanego grosza, zaś skoki Griffinem trwają wieczność, a statek zużywa krocie paliwa, jak przystało na silnik nadprzestrzenny klasy ósmej.

Dodaj swoją opinię >>>

Poprzedni / Następny

TRADING

 

 



Frontier: First Encounters by David Braben and Frontier Developments ©1995
Everything else ©2002-2003 Marcin Oleksy unless otherwise stated
    PL Frontier: First Encounters Web Site