Home
Shipyard 
Equipment
New Ships
Drives

 





e-mail
PL FFE Site
Webmaster


      

Viper Defence Mk 2 / Obronna Żmija Mk 2

 

 

Viper Defence Mk 2
HULL MASS: 15t
MASS (FULLY LADEN): 67t
INTERNAL CAPACITY (NO DRIVE): 52t
RETRO THRUSTER ACCELERATION: 11.1 Earth G
MAIN THRUSTER ACCELERATION: 25.2 Earth G
CREW: 1
GUN MOUNTINGS: 1
FUEL SCOOP: YES
MISSILE PYLONS: 4
HYPERSPACE RANGES: Class 1: 4.47 Class 2: 17.91 Class 3: 40.29
STANDARD DRIVE: Class 2
INTERNAL CAPACITY (WITH CLASS 2 DRIVE): 27t
TYPICAL COST: 89,000
DESIGNER: Faulcon DeLacy
MANUFACTURER: Faulcon DeLacy
INSERVICE DATE: 3248
ALLEGIANCE: Federation, Alliance





Tak jak w miarę upływu lat wszystkie statki były unowocześniane, to Policji było bardzo trudno nadążać za wszystkimi trendami najnowszych technologii. No, ale nadszedł w końcu czas, że i Policja doczekała się nowego statku - Viper'a Mk II. Większy i szybszy od poprzedniego Mark II należy również do najbardziej stylowych pojazdów, z jakimi wogóle mamy do czynienia.

Do tego wszystkiego utrzymuje stały kurs nawet w samym środku bardzo silnych turbulencji. Nowy Viper stanowi prawdziwą konkurencję dla innych statków tego typu. Policja dzięki niemu nie ma w tej chwili praktycznie sobie równych
.




Opinie użytkowników:



Cmdr. Blue R:
Jeden z najlepszych myśliwców jakie wydała galaktyka. Wielu uważa go za policyjne mięso armatnie, ale po zainstalowaniu hipernapędu 3 klasy pokazuje na co go stać. Zasięg statku pozwala na bezpośrednie połączenie między stolicami Federacji i Imperium, a wartość głównego ciągu (25,2 G), jak i dodatkowych (11,1 G) pozwalają na szaleńcze manewry. Nie dorównuje w nich co prawda Imperialnym maszynom, jak na przykład Orzeł MK3, ale nadrabia to ładownością, która wystarcza na zrobienie z niego świetnego myśliwca dalekiego zasięgu.

Osobiście używałem go od przesiadki z Sakera MKIII (zaraz po wykonaniu misji z plagą w Soholii i wizycie w Veliaze), aż do osiągnięcia ELITY. Na krótki czas przesiadłem się także do innych maszyn (np. Orłów), ale nie znalazłem w nich tego, co Żmijce: Idealnego balansu między szybkością, zwrotnością, wytrzymałością i pojemnością. Dlatego też zawsze wracałem do żmijki. Na ostatniej (ZJ-706) dokonałem ponad połowy moich zestrzeleń, latając nią między Sol-Sohoa/Achenar/Fecece z wszelkimi zlecanymi przez Federację misjami. Jedynym zagrożeniem były Imperialne Kuriery, ale tarcze pozwalały na wytrzymanie śmignięcia po kadłubie ich 20MW działem (niestety tylko śmignięcia) i prawie całkowicie zabezpieczyć przed innymi zagrożeniami.

Zmieniałem kilka detali wyposażenia, ale przez większość czasu korzystałem z następującego:
Napęd: 3 klasa napędu wojskowego (zasięg 40.25ly)
Działo przednie: 1MW laser bojowy
Generatory tarcz: 2
Wyposażenie:
Skaner
Autopilot
Wojskowy system ECM
Tarcze atmosferyczne
Komputer nawigacji
Schładzacz lasera *
Identyfikator *
8 ton paliwa wojskowego

* w przypadku misji bombardowania w Achenarze/Fecece zdejmowałem od dołu pozycje zaznaczone gwiazdką. W misjach zabójstw schładzacz lasera zastępowałem analizatorem chmur hiperprzestrzennych.

Po powrocie do trasy Eta Cassopeia-AC+97o3888 nie zmieniłem gruntownie jego wyposażenia. Jedynymi zmianami było zdjęcie schładzacza lasera (niepotrzebny na tej trasie) i zamontowanie jednej kabiny (dla ewentualnych gości). Hipernapęd 3 klasy zapewniał wyjątkową prędkość nadprzestrzenną na tym odcinku (8,47ly), która umożliwiła wykonanie wszystkich misji dostarczeń między tymi systemami, jakie się tylko nawinęły.

W skrócie:
Jest to maszyna świetnie nadająca się do wszystkich misji wojskowych, na jakie możesz trafić w FFE. WYBIERZ ŻMIJKĘ, ZANIM TO ŻMIJKA WYBIERZE CIEBIE


Cmdr. Inquisitor:

Żmija... smukłe, eleganckie linie... Maszyna zaprojektowana przez geniusza i używana przez siły porządkowe w całej galaktyce. Jaką jest konstrukcją?

Zalety: można je wymienić jednym tchem - zwrotna, szybka, zabójcza, o kolosalnym zasięgu... Ale najważniejszą zaletą Vipera MkII jest idealna równowaga pomiędzy wszystkimi cechami. Jasne - są statki szybsze, większe czy zwrotniejsze, ale ta maszyna łączy w sobie najlepsze z tych cech i nie ma czegoś takiego jak "słabsza strona".
Dla porządku należałoby jeszcze uściślić owe zalety. W walce uzyskujemy kolosalną przewagę dzięki mocnym silnikom korekcyjnym, bardzo płaskiej sylwetce czołowej i błyskawicznej reakcji na stery. Cztery pylony rakietowe nieraz przydają się w sytuacjach kryzysowych i mają swój wkład w wartość bojową myśliwca. Imponujący, pozwalający na bezpośrednie połączenie między stolicami mocarstw, zasięg uzyskujemy dzięki zastosowaniu Class 3 MD. Daje nam to również ogromną szybkość na krótkich trasach i pozwala na ekonomiczne latanie, dzięki relatywnie niewielkiemu zużyciu paliwa. Do ekonomiczności Żmijki należy również wliczyć bliskie zeru koszty napraw uszkodzeń po walce.

Wady: ładowność o 15 ton za mała (na cięższy laser)... no i latają nią pałarze... ;)
ALE są to wady czysto subiektywne. Samej konstrukcji nie można absolutnie nic zarzucić.

Proponowane konfiguracje:
Podstawowa:
- Class 3 MD, Shield generator x2, 1 MW Beam Laser, AutoPilot, Scanner, Radar Mapper, Laser Cooling Booster*, Nav. Comp., Combat Comp., Auto Targetter, Naval E.C.M., Atmospheric Shielding**, Hyp. Cloud Analyzer**
- 7-10 ton paliwa wojskowego (31,33-44,76 ly zasięgu)
*LCB przydaje się w jeśli spodziewamy się walk lub cel podróżuje w dużym statku - możemy wtedy prowadzić ogień ciągły przez długi czas bez obawy, że laser nam się przegrzeje.
** Oba te elementy zakładam tylko jak inaczej się już nie da.

Wariacja 1 - na krótkie trasy (pomarańczowy laser dodaje więcej jadu naszej Żmijce):
- Class 2 MD, 4MW Beam Laser - reszta bez zmian
- 4-7 ton paliwa wojskowego (17,91-31,34 ly zasięgu)

Wariacja 2 - na zabójstwa i fotografowanie (zmiana wyposażenia następuje najczęściej w systemie docelowym):
- Dodatkowo 4 pociski rakietowe lub 1x shield generator - reszta bez zmian
- 3-6 ton paliwa wojskowego (13,43-26,85 ly zasięgu)

Wariacja 3 - "Heavy Punch" dla miłośników pulsaków:
- Shield Generator x1, 30MW Mining Laser, ściągnięty LCB - reszta bez zmian
- 7-9 ton paliwa wojskowego (31,34-40,29 ly zasięgu)

Przeznaczenie: Maszyna jest bardzo uniwersalna - sprawdza się w każdych warunkach i na każdej trasie. Oczywiście handel i transport pasażerów można prowadzić jedynie na niewielką skalę, aczkolwiek nie trzeba się ograniczać tylko do bezpiecznych tras, bo z łatwością wymanewrujemy wszystkich agresorów. Wszelakie misje wojskowe to cieplutka bułeczka oblana gorącym masełkiem - można brać w ciemno wszelkie paczki i zabójstwa (w 99% przypadków zdążymy na czas), fotografowanie i bombardowanie także nie nastręcza kłopotów - maszyna prowadzi się nad powierzchnią ciał niebieskich niczym najlepsze myśliwce wsparcia planetarnego. Jedyne w czym tak nie do końca się sprawdza, to górnictwo (10 ton urobku na wyprawę to raczej niewiele ;)).

Podsumowanie: miłośnicy dużych statków nie mają tutaj czego szukać, ale każdy prawdziwy myśliwy powinien chociaż raz w życiu zasiąść za sterami Vipera MkII. Mocne wrażenia gwarantowane.




 

Poprzedni / Następny

FIGHTERS

 

 



Frontier: First Encounters by David Braben and Frontier Developments ©1995
Everything else ©2002-2007 Marcin Oleksy unless otherwise stated
    PL Frontier: First Encounters Web Site